Achtdaagse fietsvakantie Spanje Sevilla - Cadiz

14 Juli 2021 - Pedrotours

€ 845.00

Dag 1.
Aankomst Sevilla, u wordt opgehaald met een touringcar en naar uw onderkomen in Sevilla gebracht. Daarna is er tijd om de sfeer te proeven van deze mooie stad in Andalusie, alvorens we samen gaan avondeten in één van de goede restaurants in het centrum. Zo leren we elkaar alvast wat beter kennen. Overnachting in Sevilla
Dag 2.
Rondleiding Sevilla
In de ochtend krijgen we onze fietsen. Na de fietsen te hebben afgesteld op persoonlijke wensen (zadelhoogte, stuurhoogte etc.) maken we een tour door de stad. Sevilla heeft een prima fietsroutenetwerk, ontwikkeld sinds 2007. We fietsen vandaag rond de 30 km in de stad en komen langs de belangrijkste monumenten. ’S avonds gaan we lekker tapas eten en –voor wie wil- bezoeken we een flamenco show. -Overnachting in Sevilla
Dag 3.
Sevilla - El Rocio
Vanaf ons hotel fietsen we naar het pelgrimsoord ‘El Rocio’; een tocht over de paden die gebruikt worden door duizenden pelgrims, die elk jaar met pinksteren naar dit dorpje komen om de maagd Rocio te eren. Zij komen van heinde en verre, met paarden en paardekarren en door de Andalusische flamencokleding is het een kleurig geheel. De tocht ernaartoe, die soms een week duurt, wordt als even belangrijk ervaren als de ceremonie bij de maagd Rocio zelf. Ook al gaan wij buiten de pelgrimsweek, het is een belevenis deze route te volgen die van de Aljarafe door het mooie natuurpark Coto Doñana loopt. Het merendeel zijn grind- en zandpaden, maar goed te rijden met de fietsen die wij tot onze beschikking hebben. De aankomst en het verblijf in el Rocio, het ‘cowboydorp’ met zandwegen en witte huisjes dat we delen met een kleine groep permanente inwoners, is een unieke ervaring. Overnachting in Rocio Deze tocht is 52,5 km
Dag 4.
El Rocio - Coria del Rio
Vandaag gaan we van El Rocio naar Coria del Rio, een dorp aan de oever van de Guadalquivir, de rivier die 657 km lang is en met name belangrijk is geweest voor de geschiedenis van Sevilla . Deze tocht gaat weer door een deel van natuurpark Coto Doñana, met een bezoek aan d Dehesa de Abajo dat bekend staat om zijn vogelpopulaties. Watervogels komen in grote aantallen voor en trekvogels kunnen overal opduiken zodat elk bezoek weer voor verrassingen zorgt. We overnachten in Coria del Rio. Deze tocht is 50 km
Dag 5.
Coria del Rio - Arcos de la Frontera
Vandaag de langste tocht van deze fietsweek: we fietsen van Coria del Rio naar Arcos de la Frontera. De dag begint met een overtocht per pont over de Guadalquivir. De tocht gaat langs het natuurpark Brazo del Este: we fietsen langs katoen- en rijstvelden, met ondiepe vogelrijke plassen. Wederom is een variatie aan vogels te zien, waarbij vooral grote populaties (zwarte) ooievaars en reigers de aandacht trekken. We houden een koffiepauze in het stadje las Cabezas de san Juan en fietsen dan verder door het glooiende landschap van puur Andalusië, met olijvenbomen en de wijngaarden van de beroemde Barbadillowijn. In Gibalbín houden we een tweede pauze alvorens we aan de laatste etappe beginnen: een uitdaging! Arcos de la Frontera ligt op 185 mtr hoogte dus we krijgen een stevige klim, maar eenmaal aangekomen kunnen we volop genieten en ontspannen in een prachtige ‘Cortijo’ met zwembad en uitzicht op Arcos. Overnachting bij Arcos de la Frontera Deze tocht is 77 km
Dag 6 .
Arcos de la Frontera - Jerez de la Frontera
Vandaag bezoeken we allereerst Arcos de la Frontera, prachtig gelegen op een klif zoals we gisteren al hebben gezien. Arcos stamt uit de Moorse tijd en is één van de beroemde witte Andalusische dorpen, met slingerstraatjes, mooie patio’s en kleurrijke binnenplaatsjes. Ook is er voortdurend een prachtig uitzicht over de omgeving waar we gefietst hebben en nog gaan fietsen. Na ons bezoek aan het stadje vertrekken we naar Jerez de la Frontera, beroemd door zijn flamenco, sherry en paarden
Overnachting in Jerez de la Frontera Deze tocht is 41,5 km
Dag 7.
Jerez de la Frontera - Cádiz
Onze laatste fietsdag is een mix van fietsen door zeer afwisselende natuur en het bezoeken van 3 kleine kustplaatsen: we gaan naar zee! We rijden in zo’n anderhalf uur van de stad Jerez naar Sanlucar de Barrameda, door een prachtig glooiend gebied van wijngaarden en graanvelden. De grote witte ‘finca’s’ (hoeves) van landeigenaren liggen verstrooid door het landschap. Sanlucar de Barrameda is een bad- en havenplaats, gelegen aan dezelfde Guadalquivir-rivier die we al kennen van Sevilla en Coria del Rio. We houden hier een korte pauze om de beste ‘tortillitas de camarones’ te proeven en wat van dit verrassende stadje te zien. Dan vervolgen we onze weg en rijden tussen kleine privégrondstukken parallel aan de kust in ongeveer één uur door naar Chipiona. Dit kustplaatsje is zeer geliefd bij Spanjaarden uit Sevilla. Het heeft dan ook prachtige witte zandstranden, er zijn veel eettentjes langs de boulevard; al met al zeer relaxed. Reeds 5 eeuwen lang wordt in Chipiona wijn geproduceerd – daar kunnen we een glaasje van proeven in de bodega bij het kasteel, alvorens we verderrijden naar Rota. We volgen dit keer de kust langs luxueuze resorts, over houten paden door pijnboombossen en soms over aarden paden. Steeds duikt rechts van ons de Atlantische Oceaan op. In Rota is er tijd voor een drankje én een duik, alvorens we de ferry nemen naar de oudste stad van West-Europa: Cádiz. De fietsen worden intussen opgehaald. Aangekomen in Cádiz lopen we naar het hotel en krijgen zo een goede eerste indruk van deze prachtige koloniale stad, de oudste van West-Europa en bekend van de film ‘Mi Vida’. Later is er nog vrije tijd om zelf de stad verder te ontdekken. En ’s avonds hebben we een verrassingsdiner voor onze laatste avond samen...! Deze tocht is 62 km 3 ¾ uur fietsen
Dag 8:
Transfer naar vliegveld. En afscheid! Afhankelijk van de vlucht hebben we misschien nog tijd om een strandwandeling te maken of het botanische ‘Parque Genovéz’ te bezoeken. Of wat te winkelen in het centrum van de stad. En dan wordt u teruggebracht naar Sevilla en is het tijd voor het afscheid..... Gracias y adiós!

* Inclusief** -
7 Overnachtingen in hotels
-Ontbijt -Transfer bagage van hotel naar hotel
-Bus die meerijd voor technishe ondersteuning .
-Gids -Fiets plus Helm -Transfers van en naar de luchthaven (Jerez-Seville-Malaga)
-Welkomst en afscheids drankje

Overige regio's

Aantal Personen
Maximaal: 18

Fietsvakantie in het mooie Andalusië, we beginnen onze tocht in Sevilla en fietsen de gehele week door verschillende landschappen. Het natuurpark Doñana het vogelreservaat Brazo del este dan weer heuvels rondom Arcos de la Frontera, door typish Andalusisch landschappen en we eindigen langs de kust met de mooie stranden van Chipiona en Rota. En als afsluiting de oudste stad van Europa , Cádiz. Deze week is niet alleen genieten van de natuur en lekker fietsen maar we bezoeken ook restaurants speciaal uitgezocht door onze spaanse compagnon.